Strony

środa, 24 sierpnia 2016

Domowe soki


Witam!

Jak wiadomo Latem człowiek ma dostęp do wszystkich warzyw i owoców na "świeżo". Jednak czasem chcemy te lato mieć cały rok..
Dlatego w tym roku zabrałam się za przetwory i soki owocowe- domowe.
Pierwsze jeśli chodzi o przetwory robiłam z mężem ogórki kiszone i zrobiliśmy 4 butelki 5l oraz około 30słoików. Tak! To jest zapas na zimę;) Ogórki mamy z własnego ogórka a w skrócie z ogródka teścia i teściowej.

Czas truskawkowy tak szybko był że darzyłam zrobić tylko 6 kompotów z truskawek
5 kompotów z jabłek.
Potem w ruch poszły wiśnie i też z drzewka od teściów. Zrobiłam 10słoików  soku z wiśni.
I kompoty z wiśni także mam w piwnicy.
A czy robiłyście sok z kwiatów czarnego bzu??
Ja w tym roku po raz pierwszy i zrobiłam chyba 10słoiczków. Koleżanka miała na swojej działce to mi dała. Bo jak sama przyznała ona nie robi bo jej się nie chce.
Następnie na przemiennie robię obecnie jeżyny i maliny - Soki!
Tak moja królewna uwielbia soki z tych owoców.

Pyszne jeżynki mają natomiast moi rodzice na działce. Co  jakiś czas będąc u nich na działce zrywam jeżynki zasypuje cukrem a gdy odjeżdżamy do domku zabieram i w domu je przerabiam;)  Obecnie mam takich słoiczków 10.  Pewnie będzie więcej. <3

Dzięki temu ,mój mąż ma wspaniałego kolegę w pracy który, podarował mi w dwóch turach 6kg ( po 3 kg na jeden rzut), stałam się posiadaczką 15 słoików soku z malin. Dzisiaj właśnie w piekarniku pasteryzuje mi się 6 słoików w sumie około 4litrów pysznego soku.








No ale najgorsze jest to że słoików mi brak i już "kradnę" mojej mamie. Dzisiaj zostało nam trochę soku około 500ml więc Zuzia chętnie go wypije rozcieńczonego z wodą. Mam jednak nadzieje że, uda mi się zdobyć jeszcze trochę tych słoików na jeżynki;)


A jak u Was idzie robienie zapasów  na zimę?


<3
Pozdrawiam
Titaa

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz